Edunvalvonta

Jäsenyytesi on meille ja liitolle tärkeä, vaikka et itse osallistuisi varsinaiseen edunvalvontatyöhön.

Jäsenmäärän kasvaessa painoarvoamme nousee. Voimme entistä paremmin vaikuttaa meitä koskeviin asioihin.

Kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo kansallisella tasolla jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten toimintaedellytyksiä ja yhteiskunnallista osallistumista.

Kuudesta eläkeläisjärjestöstä Kansallinen senioriliitto on neljänneksi suurin. Järjestöt ovat yhdessä perustaneet edunvalvonnan yhteistoimintaelimen nimeltä Eläkeläisliittojen etujärjestö, EETU ry:n.

Piiritasolla Lapissa on kuusi senioriyhdistystä. Lapin kansallinen senioripiiri tarjoaa yhteismatkoja ja ohjelmallisia tapaamisia kokoontuen vuorotellen Lapin eri alueilla.

Etäisyydet ovat suhteellinen käsite ainakin meille lappilaisille.
Uusi normaali on istua kokouksissa maskit kasvoilla

EDUSTUSTEHTÄVISSÄ

Leena Jääskeläinen,

• Euroopan Senioriliitto ESU:n varapuheenjohtaja, Lapin senioripiirin piirihallituksen jäsen ja matkavastaava.

Anneli Sundström

• Lapin kansallisen senioripiirihallituksen jäsen
  • Kansallisen senioriliiton valtuuston varajäen

Raili Kerola,